قیمت رنگ پودری الکترواستایک در تهران از این جهت اهمیت دارد که کارخانه های تولیدی زیادی در این شهر به این نوع رنگ برای تولید محصولات خود نیاز دارند.
رنگ های زیبایی زیادی به محصولات تولیدی کارخانه های مختلف می دهند.
این رنگ ها بر اساس سلیقه های مصرف کننده انتخاب می شوند و برای فروش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
اما آیا استفاده از رنگ ها فقط برای جلب نظر مشتری و زیبایی محصولات است یا دلیل دیگه ای هم می تواند داشته باشد؟
بر خلاف باور عوام مردم زیبایی که رنگ به محصولات مختلف تولیدی می دهد در درجه دوم اهمیت قرار دارد.
مهم ترین دلیل استفاده از رنگ، محافظت از محصولات تولیدی در برابر عوامل مخرب بیرونی است.
همچنین رنگ باعث افزایش طول عمر مفید محصولات تولیدی می شود.
بالا تر رفتن عمر مفید محصولات تولیدی کارخانجات مختلف به معنی رضایت مصرف کننده از این محصولات و زیاد شدن مشتری آنان است.
امروزه رنگ ها به دو صورت مایع و پودری در صنایع مختلف تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند.
انواع رنگ پودری صنعتی
همان طور که گفته شد امروزه رنگ ها به دو صورت پودری و مایع در بازار تولید و به فروش می رسند.
رنگ های مایع دارای دو نوع تک جزئی و دو جزئی هستند که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند.
تقریبا استفاده از انواع رنگ مایع بدون حلال امکان پذیر نیست و برای استفاده از این نوع رنگ ها باید مقداری آنها را رقیق کرد.
استفاده از حلال برای محیط زیست ایجاد آلودگی می کند که این مشکل در رنگ های پودری وجود ندارد.
رنگ های پودری انواع مختلفی دارند که هر کدام از لحاظ خواص و نوع شکلی که به کار می دهند با یکدیگر متفاوتند.
رنگ های پودری برای استفاده نیاز به حلال ندارند و با حرارت به روی سطح کار می چسبند.
چون برای ثابت کردن رنگ پودری از حرارت استفاده می شود این محصول بیشتر برای سطوح فلزی کاربرد دارد.
چسبندگی که رنگ پودری بر روی سطوح فلزی ایجاد می کند بسیار بیشتر از چسبندگی هست، که رنگ های مایع بر روی این سطوح دارند.
شاید بهترین گزینه برای پوشش سطوح فلزی استفاده از رنگ پودی باشد.
فروش رنگ پودری صنعتی
هر کارگاه و کارخانه ای که محصولی را تولید می کند به فکر فروش حد اکثری این محصول تولیدی است.
فروش محصولات مختلف به عوامل مختلفی هم بستگی دارد که برای زیاد شدن فروش باید این عوامل برسی شود.
مهمترین عوامل زیاد شدن فروش محصولات از نظر مردم قیمت و کیفیت محصولات است.
اما قیمت خوب و کیفیت مناسب می توانند در اوایل کار به تنهایی باعث بالا رفتن فروش شوند؟
باید بدانیم که تا مصرف کنندگان اجناس ما را نشناسند برای خرید آنها اقدام نمی کنند.
پس مرحله اول برای افزایش فروش تبلیغات و شناساندن محصولات تولیدی کارخانه ها به مصرف کنندگان است.
اول باید محصول تولیدی و با کیفیت خود را به مصرف کننده بشناسانیم تا بتوانیم فروش بیشتری داشته باشیم.
رنگ های پودری هم از این قائده مستثنا نیستند و برای فروش بیشتر باید به مشتری شناسانده شوند.
چون استفاده از رنگ پودری نیاز به تجهیزات مختلف داردعمده خریداران این رنگ کارخانه های تولیدی و یا کارگاه های رنگ آمیزی کوره ای هستند.
از این رو بیشترین بازار هدف برای رنگ پودری تولید کنندگان و کارگاه داران هستند.
با معرفی، تبلیغات و همچنین بالا تر بردن کیفیت محصولات می توان به فروش خوبی در صنایع رنگ پودری دست یافت.
معرفی تولید کنندگان رنگ پودری صنعتی
بیشتر کارخانه های رنگ سازی شروع به تولید رنگ های مایع می کنند چون عمومیت بیشتری دارند.
اما با توجه به زیاد شدن استفاده از رنگ های پودری بسیاری از کارخانه های تولیدی قدیمی اقدام به احداث خطوط تولید رنگ پودری کرده اند.
به عنوان مثال کارخانه رنگ هاویلوکس که یک کارخانه قدیمی در تولید رنگ های مایع بود با شروع استفاده از رنگ های پودری خط تولید این نوع رنگ را راه اندازی کرده است.
همچنین بعضی از کارخانه هایی که در سال های اخیر شروع به کار کرده اند به طور خاص و تخصصی به روی ساخت رنگ های پودری فعالیت می کنند.
رقابت بین تولید کنندگان رنگ های پودری صنعتی هر روز در حال افزایش است و هر کدام با ارائه محصولات با کیفیت سعی در افزایش میزان فروش خود دارند.
بعصی از تولید کنندگان رنگ های پودری و کوره ای برای جذب مشتری خود اقدام به تاسیس خطوط اعمال رنگ کوره ای هم کرده اند.
با ارائه خدمات رنگ آمیزی رنگ های پودری بسیاری از تولید کنندگان این رنگ موفق به جذب مشتری هایی شدند که خود توان اعمال این مدل رنگ را ندارند.
از این رو موفق به فروش بیشتر رنگ های پودری تولیدی خود و همچنین شناساندن این محصولات به مشتری های دیگر می شوند.
ارائه ی کاتالوگ رنگ پودری برای خریدار عمده
دریافت اطلاعات و مشخصات محصولات مختلف تولیدی در کارخانه های مختلف یکی از موارد مهم برای خریدار است.
خریداران محصولات برای رفع نیاز خود اقدام به گرفتن اطلاعات از تولید کنندگان و فروشندگان صنایع می کنند.
این اطلاعات می تواند شامل موارد مختلفی باشد که برای خریداران از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
تولید کنندگان برای دادن اطلاعات به مشتری جهت کمک به انتخاب محصول اقدام به تولید کاتالوگ محصولات خود می کنند.
در این کاتالوگ ها اطلاعات انواع محصولات تولیدی به اضافه مشخصات فنی و همچنین تا حدودی چگونگی تولید آنها به مشتری داده می شود.
همچنین آدرس کارخانه و راه های ارتباطی برای خرید محصولاتو نمایندگی های فعال و مجاز فروش محصولات در سراسر کشور قرار داده می شود.
این مدل کاتالوگ می تواند به فروش بیشتر محصولات تولیدی کارخانه های مختلف بیانجامد.
اما باید در نظر هم داشت که ساخت کاتالوگ هم هزینه بر و هم محدود است.
کارخانه های رنگ پودری هم برای انواع محصولات خود اقدام به تهیه کاتالوگ می کنند تا به مشتری اطلاعات مورد نیاز را بدهند.
پخش این کاتالوگ ها به صورت هدفمند انجام می شود تا به دست مشتری واقعی برسد.
تولیدکنندگان رنگ پودری الکترواستاتیک
تولید همواره یکی از نیاز های مهم کشور ما بوده و حرکت به سمت تولید و ایجاد اشتغال دائم یکی از دغدغه های مسئولان دولتی ایران است.
اما برای تولید یک محصول ابتدا باید دید که این محصول آیا قابلیت فروش را دارد.
تقریبا همه محصولات تولیدی قابلیت فروش را دارند اما چگونگی بازاریابی و فروش محصولات است که اهمیت پیدا می کند.
در شرایط بد اقتصادی امروز برای فروش محصولات باید چه عملی انجام داد که به بیشترین میزان فروش رسید؟
دو فاکتور در زیاد شدن مشتری های یک محصول تولیدی موثر هستند:
- احساس نیاز برای خرید این محصولات در مصرف کننده زیاد شود.
- جمعیت مصرف کنندگان این محصول زیاد شود.
مثلا تولید کنندگان رنگ های پودری الکترواستاتیک برای فروش بیشتر محصولات خود یا باید در خریداران خود احساس نیاز بیشتر به محصولات خود را ایجاد کنندو یا جمعیت مصرف کننده محصولات خود را زیاد کنند.
ازدیاد جمعیت مصرف کنندگان بسیار راحت تر از احساس نیاز برای خرید محصولات در آنها است.
برای زیاد کردن جمعیت مصرف کنندگان باید به فکر بازار های صادراتی بود و محصولات فروش خود را به سراسر جهان صادر کرد.
این صادرات هم در شرایط فعلی باعث ارز آوری به کشور و هم باعت رونق تولید و اشتغال دائم می شود.
قیمت رنگ پودری باژاک
تولید کنندگان مختلف رنگ های پودری رنگ های متفاوت با قیمت های مختلف را تولید می کنند.
شرایط بد اقتصادی باعث شده که قیمت یک عامل موثر در انتخاب انواع محصولات باشد.
در مورد رنگ پودری هم چنین است و قیمت تاثیر مستقیم بر روی فروش این محصولات دارد.
برای رقابت در بازار فروش محصولات پودری باید قیمت فروش را پایین آورد تا محصولات مشتری بیشتری داشته باشند.
شرکت باژاک که در شهرستان گرمسار قرار دارد یکی از تولید کنندگان رنگ پودری در ایران است.
شرکت باژاک برای رقابت با شرکت های تهرانی باید قیمت محصولات خود را طوری انتخاب کند که بتواند در بازار تهران با تولید کنندگان این محصول در پایتخت رقابت کند.
فاصله تهران تا گرمسار برای شرکت باژاک دارای هزینه حمل است که ممکن است به روی قیمت در تهران تاثیر بگذارد.
معایب استفاده از رنگ پودری صنعتی
همانطور که گفته شد استفاده از رنگ های پودری بسیار رو به افزایش است.
پوشش رنگ های پودری یک پوشش بسیار مقاوم و خوب است ولی هر پوششی دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است.
ولی معایب پوشش رنگ های پودری بسیار کمتر از مزیت های این نوع رنگ است.
شاید بزرگترین عیب محصولات پودری این باشد که نمی توان پس از پخت ایرادات و وجود ذرات خارجی را برطرف نمود.
چون این پوشش بسیار سخت به سطح می چسبد و این سختی باعت دوام زیاد آن می شود.
امروزه رنگ های لوازم خانگی همه رنگ پودری است که به روی این سطوح فلزی می چسبد.
سطوح یخچال، ماشین لباس شویی، چرخ گوشت و بسیاری از تجهیزات آشپزخانه از رنگ های پودری با طرح های مختلف است.
این طرح ها هم زیبا هستند و هم به طور بسیار خوب به بدنه می چسبند.
این چسبندگی باعث افزایش طول عمر محصولات می شود و در جابجایی های منزل کمتر صدمه می بینند.
آشنایی با حلال رنگ پودری
حلال ها موادی هستند که برای رقیق کردن رنگ های مایع مورد استفاده قرار می گیرند.
معروف ترین حلال که امروزه در صنایع رنگ سازی استفاده می شود تینر است.
البته هر نوع رنگ را باید با تینر مخصوص به خود رقیق کرد تا کیفیت بهتری ارائه دهد.
از تینر مخصوص پلی اورتان برای رنگ های پلی اورتان و از تینر اپوکسی برای رنگ های اپوکسی استفاده می شود.
رنگ های پودری رنگ هایی بدون حلال هستند و همین نداشتن حلال به مزیت این رنگ ها تبدیل شده است.
حلال ها برای محیط زیست مضر هستند از این رو استفاده از پوشش های پودری به دلیل نداشتن حلال رو به افزایش است.