با توجه به نیاز های مشتری و نیز محبوبیت رنگ ها قیمت رنگ خودرو خارجی نیز متفاوت است.
امروزه رنگ پلی اورتان نقره ای و سفید محبوبیت بالاتر و رنگی با ارزش تر و پرفروش تر از رنگ های دیگر است.
تفاوت قیمت رنگ خودرو ایرانی و خارجی
ممکن است بپرسید ، “چرا رنگ اهمیت دارد؟” مانند بسیاری از ویژگی های خودرو ، رنگ در مقدار باقیمانده خودروی شما نیز نقش دارد. به عبارت ساده ، رنگ محبوب امروز احتمالاً از این پس پنج سال وسیله نقلیه شما را به خریدار محبوب تر خواهد کرد. عوامل “احتمالاً” در ماهیت چرخه ای محبوبیت رنگ ، اما قانون کلی هنوز صادق است.
همچنین به نظر می رسد که رنگهای کم محبوب تر ارزش خودرو شما را کاهش می دهند. این در حقیقت بسته به وسیله نقلیه و رنگ مورد نظر می تواند از صدها تا هزار دلار متغیر باشد.
چسباندن به رنگهای خنثی مانند نقره ، سفید ، سیاه و خاکستری بی خطرترین شرط بندی شماست. اما اگر احساس می کنید به رنگ های رنگی بیشتری منتقل شده اید ، وسایل نقلیه روشن زرد ، نارنجی یا بنفش می تواند هنگام فروش یا تجارت در وسیله نقلیه خود را دچار نقصان کند.
یک مطالعه توسط Yankelovich Partners نشان داد که ۳۹ درصد از مصرف کنندگان اگر نتوانند رنگ مورد نظر خود را بدست آورند ، مارک های خود را تغییر می دهند – نمونه دیگری از قدرت رنگ.
سه رنگ کلی برتر از انواع رنگ خودر خارجی شامل
نقره – ۲۳٪
سفید – ۱۵٪
مشکی – ۱۲٪
نقره رنگ اصلی انتخاب خودروهای لوکس است که ۸/۶ درصد از بازار خودرو را تشکیل می دهند. در این گروه نقره در مدت زمان یک سال نزدیک به ۱۴٪ افزایش یافت و در نتیجه یک سوم تمام وسایل نقلیه لوکس با صدای نقره ورزشی روبرو شد. دو نوع رنگ سفید ، ۳۰٪ دیگر از این دسته را تشکیل می دهند و رنگهای باقی مانده را برای دور هم آمیختن باقی می گذارد. یک نکته جالب اینجاست که مشکی که زمانی رنگ برتر خودروهای لوکس بود ، در سالها با ۸٫۵٪ کمترین امتیاز خود را به دست آورد.
خریدار عمده رنگ خودرو خارجی
خریداران رنگ خودرو باید توجه داشته باشند که همه رنگهای اتومبیل با هم برابر نیستند. برخی پاسخ عاطفی بیشتری دارند ، بعضی دیگر تقاضای مراقبت و نگهداری بیشتری دارند. اگر به دنبال به دست آوردن بیشترین بهره از مالکیت اتومبیل هستید و رضایت ماندگار را می خواهید ، در ادامه بخوانید و بخشی از گروه نخبه جامعه بنام آگاه شوید! دانش به تنهایی قدرت نیست ، اما دانش کاربردی قدرت است!
بیشتر افراد رنگ روغن و اتومبیل خود را بر اساس احساسات انتخاب می کنند تا منطق ، دلیل یا تجربه.”
شرکت های تولید رنگ خودرو در ایران
شرکت ها و فروشگاه رنگ اتومبیل یا مراکز پخش رنگ اتومبیل باید توجه داشته باشند که رایج ترین انواع رنگ خودرو خارجی به ترتیب سفید (۲۶ درصد) و پس از آن سیاه (۱۹ درصد) ، خاکستری (۱۸ درصد) و نقره(۱۳ درصد) بود. گرچه هنوز هم رنگ های خنثی نمایندگی فروش رنگ نیپون محبوب ترین هستند ، اما هنوز هم باید روند جدیدی را جستجو کرد. با مراجع به کاتالوگ رنگ نیپون می بینیم که رنگ ها نسبت به گذشته مسطح تر هستند. آنها می توانند از یک زاویه تاریک به نظر برسند و از طرف دیگر روشن تر جلوه ای به خودرو بخشند. تولید کنندگان همچنین از یک پرایمر سفید به عنوان پایه استفاده می کنند تا به رنگ بالایی ظاهری روشن تر نشان دهد.اما بیشتر نسلهای قبل احتمالاً رنگهای روشن خریداری می کنند. آنها بیشتر به دنبال خرید بلوزهای روشن تر و اتومبیل های قرمز و همچنین اتومبیل های گاه به گاه زرد و نارنجی هستند. حتی با وجود تقاضای رنگ های روشن ، سیاه و سفید هنوز اکثریت خوبی از بازار را برای این جمعیتی (۴۲ درصد از فروش) تشکیل می دهد.
اتومبیل های بزرگ ، از جمله SUV ، مینی بوس و کامیون ها همچنین از رنگ سفید به عنوان محبوب ترین رنگ آنها استفاده می کنند.
واردات رنگ خودرو باکیفیت عالی
نقره رنگ نسوز اصلی برای واردات رنگ خودروهای لوکس انتخاب شده است که ۸/۶ درصد از بازار خودرو را تشکیل می دهند. در این گروه نقره در مدت زمان یک سال نزدیک به ۱۴٪ افزایش یافت و در نتیجه یک سوم تمام وسایل نقلیه لوکس با صدای نقره ورزشی روبرو شد. دو نوع رنگ سفید ، ۳۰٪ دیگر از این دسته را تشکیل می دهند و رنگهای باقی مانده را برای دور هم آمیختن باقی می گذارد. یک نکته جالب اینجاست که مشکی که زمانی رنگ برتر خودروهای لوکس بود ، در سالها با ۸٫۵٪ کمترین امتیاز خود را به دست آورد.
- بیشتر بخوانید: کفپوش خودرو
نقره – ۳۲٫۱٪
فلزی سفید – ۱۷٫۷٪
سفید – ۱۱٫۸٪
Med / Dk. آبی ۸٫۶٪
سیاه – ۸٫۵٪
Med./Dk. خاکستری ۷٫۲٪
مد قرمز – ۶٪
طلا – ۳٪
Med / Dk Green – 1.8٪
قهوه ای روشن – ۱٫۷٪